Skip to main content
Customer Service medewerker

Van koeienboer en orderpicker naar Customer Service medewerker

De afdeling Customer Service van Reynaers Aluminium kwam handen te kort. Vanwege de groei die we afgelopen jaren gemaakt hebben, lag er enorm veel werk bij de medewerkers van de klantenservice. Die krijgt daarom sinds kort ondersteuning van Jelte Pijpers en Thijs Corstiaans. Sprak u ze al? Leer hieronder Jelte en Thijs kennen.

Thijs begon zijn carrière ooit als boer, koeienboer om precies te zijn. Dit deed hij vele jaren met plezier. De volgende stap was de wereld van tractoren. “Ik demonteerde tractors en verkocht de goede onderdelen door.”

Collega Jelte rondde de horecaopleiding gastheer af, maar de onregelmatige werktijden vond hij maar niks. Daarna begon hij zijn carrière als magazijnmedewerker bij dochterbedrijf Roval Aluminium. Een vacature op de Customer Service afdeling triggerde Jelte om te solliciteren. “Na een aantal proefdagen was ik overtuigd en dat ben ik nog steeds”.

Customer Service medewerker

Thijs Corstiaans achter zijn bureau bij Reynaers Aluminium. Door COVID-19 werkt hij ook regelmatig vanuit huis.

Het huis van zwager inspireert tot werken bij Reynaers Aluminium

Jelte was natuurlijk al in dienst bij dochteronderneming Roval Aluminium. De doorstroom naar kantoor bevalt hem erg goed. “Het klantcontact miste ik wel een beetje en nu komt dat weer terug in mijn functie. Klanten helpen, te woord staan, voorzien van goede informatie en helpen bij problemen vind ik het leukste aan mijn werk”. Mist hij zijn voormalig collega’s? “Gelukkig zie ik die nog regelmatig in de pauze”.

Thijs was al een tijdje opzoek naar een nieuwe uitdaging. Zijn zwager bouwde een huis. Tijdens het klussen bewonderden ze de nieuwe kozijnen. Die bleken van Reynaers Aluminium te zijn. Hij nam een kijkje op de website, zag de vacature en solliciteerde.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?

Jelte en Thijs starten hun werkdag altijd met koffie. Vaak worden er in de ochtend routes voorbereidt van Helmond naar de klant. Gedurende de dag beantwoorden ze mails, staan klanten te woord en voeren ze orders in. “Iedere dag is anders en dat maakt het werk zo leuk”.

Hobby's?

“Jazeker” zegt Jelte direct. Jelte is een groot fan van Formule 1 en natuurlijk van Max Verstappen. Verder houdt hij enorm van een goede kop koffie en gaat hij graag wandelen met zijn vriendin Anne en hond Dribbel. Naast koffie drinkt Jelte ook graag een glas whisky. “Mijn favoriete whisky op dit moment is Glendronach.”

Customer Service medewerker

Jelte Pijpers geniet van zijn contact met klanten.

Thijs begint te lachen. “Ik heb echt heel veel hobby’s”. Thijs is lid van een wielrenclub. Iedere woensdag en zondag trekken ze er samen op uit en dan fietsen ze tussen de 70 en 120 km. Ze fietsen ook vaak voor verschillende goede doelen. “Aankomend jaar ga ik de Alpe d’Huzes fietsen voor het goede doel.'' Daarnaast gaat hij er graag op uit met zijn vrouw en kinderen naar de dierentuin en thuis zijn er ook veel dieren. “We verzorgen samen onze kat, luipaardgekko, kakkerlakken en onze rozenkevers, lekker druk dus”.

Net zoals op de Customer Service afdeling van Reynaers Aluminium. Waar John Santegoeds, Hans van Houtum, Lidy Martens samen met nieuwe collega’s Thijs en Jelte hard werken om dagelijks de vele telefoontjes, mails en orders te behandelen.